
Imaju li težina naplataka i kutije za alat isti utjecaj na performanse jednog vozila? Drugim riječima, ima li isti utjecaj 5 kg dodatne težine naplataka i 5 kg dodatne težine kutije za alat? Ne, jer kotač je neovješena masa koja podliježe dvjema silama :
Neovješena masa je element vozila koji slijedi ondulacije puta. Dobitak jednog kilograma na neovješenoj masi odgovara više kilograma dobitka na ovješenoj masi.
Kako biste ljeti optimizirali performanse, glavno je da smanjite neovješene mase vašeg vozila kako bi poboljšali ubrzanje, kočenje, držanje ceste, udobnost i smanjili potrošnju.
Kako biste optimizirali performanse zimi, važno je dobro se držati za cestu. Bolje je rabiti teže kotače kako bi poboljšali prianjanje i držanje ceste, jer je snaga kontakta između kotača i tla na taj način veća. Zbog toga mnogo ljudi zimi rabi čelične naplatke, koji su često teži, a ljeti pak aluminijske.
Što je kotač teži, teže ga je pokrenuti ili zaustaviti.
Težak kotač zahtijeva više okretaja motora, što će usporiti vozilo. . Nasuprot tome, lakši kotač omogućava bolje ubrzanje.
Lakše je zaustaviti kotač od 1 kg tijekom okretanja, nego kotač od 100 kg jer on razvija manje inercije. Što je kotač teži, kočenje je manje učinkovito.
Potrošnja vašeg vozila djelomice zavisi od energije koju vaš motor mora uložiti kako bi ubrzao.
Kao što smo ranije vidjeli, lakši kotač će omogućiti da se troši manje energije za ubrzanje.
Dakle, za isto ubrzanje, motor je manje zahtjevan kod lakših kotača, što vam omogućava uštedu na gorivu.
Težina naplatka nije jedino što utječe na performanse vašeg vozila.